Oj Oj va tiden går

Nu har en hel vecka gått sedan senaste inlägget och det har varit mycket jobb... Tänkte jag skulle återkomma till Fårfesten i Kil

Jag gick två tovningskurser som var inspirerande....

Den första var att tova med filtad ull... De bilderna finns i tidigare inlägg - men en liten påminnelse

   

Den andra kursen - Vått i Vått - fick vi rita en bild först på bomullstyg och sedan forma ullen i mönstret

            Jag gick på samma idé som dagen innan och ritade
en pil

                           Nu blev det helt annorlunda effekt då  jag använt en långhårig ullsort - Jag fick mycket stor nytta av denna kursen med de olika ull-typer och samspråket med de andra deltagarna. Några av de andras objekt

      Här har man använt finull och det innebär att man får lättare att göra tydliga kanter och det är mer lätt-arbetat...

        engagemang......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0