Stickträff i Östanbjörke bygdegård

Vi niotiden på lördag morgon styrde jag näsan mot en förväntsfull maskinstickningsträff i Östanbjörke bygdegård. Vid utfarten/infarten till Högboda hälsades man med denna vackra

          

I bygdegården var det fullt med aktiva stickerskor som startade dagen med prat på direkten - Fika blev det 

           Systrarna, Kerstin o Gunbritt hade lagt fram lite olika mönsterstickade alster som ideér till våran stickning under dagen


                          

Jag bestämde mig för att göra en väska med den roliga hoptagningen. Jag skulle också vilja lära mig olika avmaskningar. Gunbritt var min lärare i detta - Bilder på min väska kommer senare....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0