Hemkommen

Nu är jag kommen till det blååå och njöt av bomsignalen för tåget och doften av höstmurkna löv. Resväskan är nästan tömd - vinflaskorna i barskåpet - tvättmaskinen full - värmeljusen tända....

Visar nu lite av min Cypern-resa....

 Ett grotthål med grönt vatten utanför...

           Ett annat med turkos vatten i ingången....


                             Här en annan grotta innifrån och ut mot det mörkblå vattnet...

Fashinationen över berg o vatten är stor på Cypern. Man blir hela tiden andlös över naturens skönhet. Ja, tro nu inte att den inte finns i Sverige. Här är det nu mäktigt rött - orange - gröngult...

Lite nattliv blev det oxå även om pokerpartierna med min kärleksemestersambo var sååå goa

   

Musikunderhållning - rock                Elvis                     Underbara Charlie - pubmästaren



Näst sista dagen var fashinationen stor över en fågel som kan vara kungsfiskare. Det blev många bilder på denna krake som befann sig alldeles vid solstolsstrandkanten. Fick se den jaga småfisk, som den gillade och göra snygga flygningar fram och tillbaka hela dagen - 6 timmar.....

   

Kan inte låta bli att visa vassvippor. Jag, som är växtfärgare vet att svensk vassvippa blir ljuvligt grön, kan inte släppa dessa - Vilken färg månne bliva av dessa jättevippor - och hur många kan man behöva till ett nystan garn

         

Jag avslutar dagens bildresa från Agia Napa med en fin interiör från Tony´s restaurang där vi njutit av det cypriotiska köket - kleftiko - stifado - dolmades - halluomi - ja, suck va gott....

                       

Kommentarer
Postat av: Tant Grön

Åh vad skönt det ser ut med semester! Jag längtar bort mer än nånsin nu när jag sitter här och hostar som en tok i följderna efter min förkylning.

2010-10-20 @ 21:35:26
URL: http://tantgroen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0