Måndag 26 juli

Trodde att det skulle bli en solig o vacker dag men ack vad jag bedrog mig. Det har trots allt varit lite mellanrum mellan dropparna. Då det varit Barnens Dag med Pettson o aktiviteter så har det varit mycket folk och de har även varit nyfikna på hur man gör när man färgar garn. Det har också varit en bra försäljningsdag. En man kom o köpte garn för 750:- till sin fru som överraskning. Sådant är kul...



Här visas hur vi drar garnet i färgbadet



Detta gör man



för få att en



jämnare färg på garnet. I grytan har vi kokat renfana. Det färdiga garnet blev



LÄCKERT

Därefter blev det tagetesblommor som vi torkat och sparat sedan förra sommaren



Vi har tvättat o hängt krappgarnet och tuschlaven



Det gulgröna i mitten är lökskalen som vi färgade i går

Jag slutar dagen med en helt fantastisk stilla och lugn Värmeln. Det bara helt plötsligt slutade regna och blev vindstilla

I morgon blir en ledig dag för mig. Behöver vila fötter, hjärna och umgås med min bror som är på besök. Kanske blir det en picknick om vädergudarna vill....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0