Fredag, men ack vad jag...

Igår skrev jag att det skulle bli SOOOL, men ack vad jag bedrog mig. Har svurit över SMHI och norsk väderprognos som båda sa att det skulle sluta regna klockan 15. Vi har därför haft grytorna på sparlåga även idag. Jag har fotat lite från tovningen och spinningen, ja ingen gymspinning precis men det kan nog bli svettigt att spinna ull. Man får trampa....

 

Granne med spinnarna satt Alice o sticka näverstickade vantar



Vi delade även sjalmönster med varandra. Jag fick:

Lyft första maskan, omslag, 2 ihop, räta, omslag, två ihop, räta. Avsluta med två räta

Hon fick:

Första maskan stickas rät, sedan, omslag, 2 ihop, omslag 2 ihop, varvet ut.

Jag gjorde ett besök hos tovarna och fick se lite av deras projekt..

   

Igår färgade vi svamp, fortsatte idag med bad 2 och tre. Nedan färgerna..



Tog även en bild på garnställningen med en massa ljuvliga färger...



Till slut en ljuvlig garnbild i vindarna...

 Svamp Coschenille Morotsblast


I morgon är det sista dagen på Gammelvalaveckan. Månne de komma en SOOOOL då

Kommentarer
Postat av: Klara

Solen måste banne mä finnas där i mön. För man pallar ju inte mä detta förböskade regn.

2010-07-30 @ 23:06:58
URL: http://klarahjorth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0