Solsken, solsken o arbetsLYCKA

Vaknade till en strålande dag och den har varit mycket innehållsrik. Jag har verkligen njutit av trädgårdsarbetet hela dagen. Startade med ansning av grusgångarna, petgöra, men passande innnan barnbarnen vaknade. Blev sååå fint. Är tankfullt och själsligt, går inte fort, så det hinner fara en massa idéer i huvudet på höstens stickprojekt. Blir väl att nysta garn någon regning dag framöver...

När gräset var klippt och kroppen fått veckans gympapass så hittade jag 8 liter

 

av dessa C-vitaminrika bär. Blir lyx till vintern när jag behöver något som står emot vinterförkylningarna

Jag går och väntar på att



den röda rosen ska slå uuut. Den har tagit tid på sig. Trodde först att den inte klarat vintern, men den KOOOOM

Den rosa klättrar och kommer med nya blommor hela tiden. Viktigt är att vårda den och plocka bort vissna så att de andra får kraft och energi att blomma upp. Ge plats åt andra är VIKTIGT



Så på eftermiddagen fick barnbarnen stor plats. Vi åkte o badade. Var väl lite frysdarrigt i början men bara man doppat sig så var det ok. När vi återvände till det blååå huset hjälpte barnbarna varandra med ett spel på datorn. Var kul och se att en 7-årig tjej och en 10-årig kille kan samsas kring samma spel, lite avbrott för glass blev det förstås....

Kommentarer
Postat av: klara

Det är ju toppen att de kan samsas. Snacka om vad mycket bär. 8 lite. hmmmmm...... ta med några hit :P

2010-08-11 @ 21:38:30
URL: http://klarahjorth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0