Uppe på benen, Äskhult o Examensfest med 40-årstuch

Gårdagens drinkar med ingefära och ett antal alvedon och soffan innebar att jag idag kom överrens med min kropp. Hjärnan tycktes funka oxå. Startade med att besöka Äskhults by och Äskhultsdagen. Fint väder och en massa fint hantverk.

    

Enekorgmakare

        

Den här vill jag ÄGA

 

Djuren hör till

   

liksom grönsaker, bär o sädeslag.

Hela Äskhult ger människan lugn och ro och mycket kulturhistoria. Gå gärna in på www.askhultsby.se och finn deras verksamhet.

Området utanför själva byn lockar till picknick och sköna promenader...

                             


Efter några timmar for jag vidare till Examensfest för en fantastisk dotter som tagit slöjdlärarexamen. Bjöds på ett smått- och gottbord med njutbar dricka till. God saffranskaka med hallon o grädde. Dotterns man som tidigare i sommar fyllt 40 förärades..



och dottern



Pengarosetterna är bidrag till spinnrock som står högt på hennes önskelista. Hoppas den kommer snart....

Kommentarer
Postat av: Tant Grön

Vad kul att du gillar min blogg och vilken vacker korg! Jag hade inte heller haft nått emot att äga den. :)



2010-08-08 @ 09:33:12
URL: http://tantgroen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0