Många prickar o flitiga händer

De senaste dagarna har det varit tufft arbete men också stickning. Hur skulle en dag se utan stickning??? Har svårt att se en sådan framför mig. Stickning är ju mental terapi, speciellt när man som jag arbetar med psykiskt funktionshindrade människor. Stickningen blir en hjärnrensning...

I torsdags kväll satt 3 par flitiga händer o stickade o pratade om livets väsentligheter...

 

Sockar Klänning o Prickar.....

Fredag förmiddag kunde jag sy ihop axlarna och fästa trådar och räkna prickar: Nu är det 979 stycken



I morgon far jag till det blååå huset och börjar med framkanter och krage. Sedan är det ärmarna och sedan....

Kommentarer
Postat av: Klara

Jo här går det allt undan. Själv har man näste stickat halva nystanet och riktigt bra blir det med.

2010-08-22 @ 18:03:24
URL: http://klarahjorth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0