Försöken ledde till

Jag har länge tänkt att försöka sticka vantar på min stickmaskin. Under de senaste dagarnas trädgårdsarbete har hjärnan jobbat hårt. Tänk om jag fick tid att sätta mig - regnet har gett mig den tiden - går ju inte att vara ute när det fullkomligt vräker ner. Till min stora glädje fungerade i allafall garagelagningen. Nu rinner vattnet i den brunn på taket som den ska....

Igår gjorde jag mitt första test. Men

 tumgreppet blev ju alldeles galet. Jag var ganska nöjd med stickfastigheten. Räknade om varven, för ovanför tummen blev den alldeles för lååååång. Men

 nästa blev för bred och för kort. Det var bara att räkna igen, göra ett nytt försök. Den blev för lång och smal. Räkna igen och sätta trådspännaren på 8.. och

                                        nu. Den undre vanten är så bra att jag stickade den andra  Ett par  fungerande tumvantar. I all hast påbörjade jag ett nytt par. Fick då idén att virka ihop den, blev en kul effekt på vanten

 Hoppas ni ser den gröna virkade kanten

Det blir nog fler vantar och experiment i stickmaskinen om ett tag


Kommentarer
Postat av: Klara

Det ser riktigt lovande ut faktiskt.

2010-08-25 @ 21:22:49
URL: http://klarahjorth.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra jobbat!! själv har jag inte tålamod med vantar för pillrigt för mig. Kul att hitta din blogg! Vi hörs.

Postat av: Anonym

Den blågröna ser snajsig ut!

2010-08-27 @ 16:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0