Äntligen...

I höstas fick jag en massa flanell-lakan/påslakan av min syster. Visste först inte vad jag skulle göra med dessa, jag skulle kunna väva, men valde att: Jo, jag stickar en badrumsmatta. Det måste bli mjukt och gott att gå på där. Satte igång att riva trasor, men det dammade sååå. Fick göra det ute soliga dagar. Eftersom jag jobbar i Göteborg och tågpendlar har det tagit väldigt lång tid. Men idag....



äntligen blev den klar. Har tidigare pratat om mitt blååå hus. I bakgrunden...

Har stickat mattan i rätstickning på stickor 6mm  

På kvällen blev det äntligen kräftfest för mina barnbarn. De sölade surplade och njöt....

 

Av alla skal blir det nu buljong som kokar o kokar. Det gäller att ta till vara.. I morgon en fisksoppa...

Kommentarer
Postat av: Janette

den ser jättemjuk ut!

2010-08-12 @ 19:09:23
URL: http://okejda.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0